Menighedsråd

Menighedsrådets organisering
Menighedsrådet ved Vor Frue Kirke består af 10 valgte medlemmer. Desuden deltager stedfortrædere aktivt i menighedsrådsarbejdet. Foruden de valgte medlemmer er kirkens præster samt en repræsentant valgt blandt medarbejderne en del af rådet.

Menighedsrådet er valgt for en 2-årig periode og har konstitueret sig med formand, næstformand, intern kasserer og kirkeværge. Herudover fordeles en række opgaver og udvalgsposter på rådets medlemmer.

Se kommende menighedsrådsmøder i kalenderen.

Menighedsrådets funktion
Det er bl.a. menighedsrådets opgave at være arbejdsgiver for kirkens personale og have ansvar for at forvalte de tildelte økonomiske midler.

Ved indtræden i menighedsrådet forpligter man sig overordnet til at arbejde for gode rammer for kirkens liv og vækst. Det sker ved underskrivelse af menighedsrådsløftet:

”Undertegnede erklærer herved på ære og samvittighed at ville udføre det mig betroede hverv i troskab mod den danske evangelisk-lutherske folkekirke, så at den kan byde gode vilkår for den kristne menigheds liv og vækst.

Læs referat fra menighedsrådsmøde.

Medlemmer

Torben Engelhardt Holm